20110404

Ballada.

Előszó: Korábban már posztoltam egy 'Villon után szabadon' verset, most egy balladát írtam, háromszor 8 sor, soronként 8 szótag, a-b-a-b-b-c-b-c rímképlet, utolsó sor refrén + 4 soros ajánlás. Iskolai szorgalmi feladat. Utálok, és nem tudok verset írni, de ezt most kellett, úgy éreztem. Ez lett belőle; mindenki döntse el maga, hogy mi(lyen) ez.

A ballada:
Ezerszer kértelek volna
szeress engem, szeress! mert te
vagy a ma és te a holnap.
Én mindent megtennék érte:
Tudjam mikor jársz és merre.
Mint paraszt, ki földjét szántja,
kikapálta, bevetette
s az időmúlást várja.

Volt valaha olyan veled:
szerettél, de nem szerettek?
Bármit szabad lehet neked
de én soha nem mehetek:
Egyszer úgyis jegyet veszek.
Mint Kis Herceg: virág, róka;
szelidítve szelidített.
S az időmúlást várja.

A holnap is - eljő - az idő
Kérlek állj meg, kérlek, hogy várj!
A holnap a múltba vesző.
Kérlek: a helyes úton járj!
Nem lesz, mi nincs, nem lesz, mi fáj.
A holnapnak mindegy a ma,
szürkül és beborul a táj.
Csak az időmúlást várja.

S feketére színezte
a keserűségnek varja
az eget talán örökre:
csak az időmúlást várja.

1 megjegyzés:

  1. télleg nemtudsz, sztem ne add be, laura rosszul lesz...:P
    varja - várja a történelem legröhejesebb rímpárja, Piszkos Freddy bátyám jutott eszembe, hogy most kavarja, vagy nem kavarja, miközben patakokban folyik a málnaszőr...
    ráadásul sztem ez vhogy nem is igazán ballada...
    a kisherceges négy sor nem rossz, h vmi jótis...:)

    VálaszTörlés